Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків хімії
10 клас
Рівень стандарту
(2021-2022 н.р.)
(Усього 52 годин, 1,5 год. на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Хімічний експеримент |
Повторення початкових понять про органічні речовини (4 год.) |
|||
1 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
2 |
|
Склад, властивості, застосування оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) органічних речовин. |
|
3 |
|
Склад, властивості, застосування вуглеводів (глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза). |
|
4 |
|
Склад, властивості, застосування нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (3 год.) |
|||
5 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери. Захист навчальних проектів: 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
Демонстрація 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). |
6 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук. Захист навчальних проектів: 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
Демонстрація 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). |
7 |
|
Розрахункові задачі. 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
Тема 2. Вуглеводні (14 год.) |
|||
8 |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
9 |
|
Хімічні властивості алканів. |
Демонстрація 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
10 |
|
Розрахункові задачі. 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
11 |
|
Узагальнення систематичних знань з тем «Теорія будови органічних сполук», «Вуглеводні (алкани)». |
|
12-13 |
|
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
14-15 |
|
Хімічні властивості етену та етину |
|
16 |
|
Розрахункові задачі. 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
17 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. |
|
18 |
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
19 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
20 |
|
Контрольна робота №1 |
|
21 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми « Вуглеводні». Захист навчальних проектів: 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (17 год.) |
|||
22 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
23 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрація 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
24 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
25 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
26 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
27 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
28 |
|
Розрахункові задачі. 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
29 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
30-31 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
Лабораторний дослід 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
32 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстрація 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
33 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
Демонстрація 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
34 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
35 |
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Лабораторний дослід 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Демонстрація 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). |
36 |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
37 |
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
Практична робота №1
|
38 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки». Захист навчальних проектів: 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 15. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 16. Етери та естери в косметиці. 17. Біодизельне пальне. |
|
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (6 год.) |
|||
39 |
|
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
|
40 |
|
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. Захист навчальних проектів: 20. Анілін – основа для виробництва барвників.
|
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
41 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
42 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Захист навчальних проектів: 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. |
Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
43 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
44 |
|
Контрольна робота №2 |
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (4 год) |
|||
45 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Захист навчальних проектів: 27. Перспективи одержання і
застосування полімерів із 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
Демонстрація 13. Зразки пластмас. |
46 |
|
Каучуки, гума. |
Демонстрація 13. Зразки канчуків, гуми. |
47 |
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Захист навчальних проектів: 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. |
Демонстрація 13. Зразки пластмас. |
48 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Захист навчальних проектів: 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
Демонстрація 13. Зразки синтетичних волокон. |
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год.) |
|||
49 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
50 |
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
51 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|
52 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин». Захист навчальних проектів: 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар