Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків хімії
8 клас (2021-2022 н.р.)
(Усього 68 годин, 2 год. на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Хімічний експеримент |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (6 год.) |
|||
1 |
|
Найважливіші хімічні поняття. |
|
2 |
|
Прості й складні речовини. Кисень. Реакція розкладу, сполучення. |
|
3 |
|
Вода. Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикати. |
|
4 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
5 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
6 |
|
Розчин і його компоненти. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (14 год.) |
|||
7 |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
|
8 |
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
9 |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
Демонстрація 2.Моделі атомів (віртуальні 3D). |
10 |
|
Сучасне формулювання періодичного закону. |
|
11 |
|
Періодична система хімічних елементів, її структура.
|
Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми). |
12 |
|
Узагальнення та систематизація знань про структуру періодичної системи хімічних елементів та будову атома. |
|
13 |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
14 |
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
Демонстрація 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).
|
15-16 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
17-18 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
19 |
|
Значення періодичного закону. Захист навчальних проектів: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
|
20 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».. |
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 год.) |
|||
21 |
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів |
|
22 |
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
23 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
24 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Демонстрація 4. Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови |
25 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
Лабораторний дослід 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
26 |
|
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
Практична робота №1
|
27 |
|
Захист навчальних проектів: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
|
28 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини». |
|
29 |
|
Контрольна робота №1 |
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год ) |
|||
30 |
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.
|
Демонстрація 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
31 |
|
Молярна маса. |
|
32 |
|
Розрахункові задачі. 5. Обчислення молярної маси речовини. 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
|
33 |
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
34 |
|
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
35 |
|
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
36 |
|
Відносна густина газів. Розрахункові задачі. 9. Обчислення з використанням відносної густини газів. |
|
36 |
|
Розв'язування розрахункових задач за хімічними формулами. |
|
37 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (31 год. ) |
|||
38 |
|
Класифікація неорганічних сполук. Оксиди, їх склад і номенклатура.
|
Демонстрація 7. Зразки оксидів. 15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей. |
39 |
|
Кислоти, їх склад і номенклатура.
|
Демонстрація 9.Зразки кислот |
40 |
|
Основи, їх склад і номенклатура.
|
Демонстрації 11.Зразки основ. 15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей. |
41 |
|
Солі (середні), їх склад і номенклатура.
|
Демонстрація 16.Зразки солей. 15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей. |
42-44 |
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. |
Демонстрація 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.
|
45-46 |
|
Розрахункові задачі 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
.
|
47-49 |
|
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
|
Демонстрація 10. Хімічні властивості кислот. 19. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(V) оксиду в теплій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом.
Лабораторний дослід 3.Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
|
50-52 |
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
|
Демонстрація 12. Хімічні властивості лугів. 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в утворений розчин. Лабораторний дослід 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині. |
53 |
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).
|
Демонстрація 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. |
54 |
|
Розв'язування розрахункових задач за хімічними рівняннями. |
|
55 |
|
Узагальнення та систематизація знань про оксиди,основи та кислоти. |
|
56-57 |
|
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
|
Демонстрація 17. Хімічні властивості солей. Лабораторний дослід 4. Взаємодія металів із солями у водному розчині. 5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. 6. Реакція обміну між солями в розчині |
58 |
|
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
Практична робота №2.
|
59-60 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
61 |
|
Розв’язування експериментальних задач. |
Лабораторний дослід 7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну. Домашній експеримент 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. |
62 |
|
Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач.
|
Практична робота №3
|
63 |
|
Розв'язування розрахункових задач за хімічними рівняннями. |
|
64 |
|
Контрольна робота №2 |
|
65 |
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини |
|
66 |
|
Захист навчальних проектів: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
67 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук». |
|
68 |
|
Екскурсія (Краєзнавчий і мінералогічний музеї.) |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар