Календарно-тематичне планування уроків хімії
2021 – 2022 навчальний рік
7 клас
№ / Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності УЧЕНЬ/УЧЕНИЦЯ: |
Практична частина |
ВСТУП (5 годин) |
|||
1 |
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Ціннісний компонент: Висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку |
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди ( натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
2 |
Короткі відомості з історії хімії. Захист навчальних проектів: 1.Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: знаходить інформацію згідно теми уроку, співпрацює з іншими; Виявляє ініціативу, веде діалог для розв`язання поставленого завдання; бере участь в обговоренні питань, висловлюючи власну думку; складає письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його, використовуючи наукову українську мову. Ціннісний компонент: Критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується етичних принципів поводження з інформацією; популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості. |
|
3 |
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Знаннєвий компонент: називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії; знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії; пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії. Діяльнісний компонент: дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент: усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішень. |
Лабораторний дослід 1. Дослідження будови полум`я |
4 |
Марковання небезпечних речовин. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток). |
Ціннісний компонент: висловлює судження про доцільність маркування небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; робить висновки щодо безпечного використання речовин з урахуванням їхнього марковання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішень. |
Лабораторний дослід 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
5 |
Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека).
|
Діяльнісний компонент: виконує найпростіші лабораторні операції з використанням лабораторного посуду і обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент: усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішень. |
Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
Тема 1. Початкові хімічні поняття (22 год.) |
|||
6 |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
Діяльнісний компонент: розрізняє фізичні тіла, матеріали, речовини, молекули, атоми. |
|
7 |
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: розрізняє фізичні властивості речовин. Ціннісний компонент: робить висновки на основі спостережень (при допомозі вчителя).
|
Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
8 |
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні.) (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Діяльнісний компонент: розрізняє чисті речовини і суміші, називає способи розділення сумішей.
|
|
9 |
Способи розділення сумішей |
Діяльнісний компонент: називає способи розділення сумішей. |
|
10 |
Практична робота 2. Розділення сумішей |
Діяльнісний компонент: складає план розділення сумішей; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей. Ціннісний компонент: усвідомлює необхідність збереження власного здоров`я і довкілля при використанні хімічних речовин; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). |
Практична робота 2. Розділення сумішей |
11 |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів. |
Знаннєвий компонент: називає хімічні елементи (не менше 20) за сучасною науковою номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи у природі.
|
Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів. |
12 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
Діяльнісний компонент: використовує періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). |
Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів. |
13 |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Знаннєвий компонент: пояснює зміст хімічних формул; наводить приклади простих і складних речовин; Діяльнісний компонент: розрізняє прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали; описує кількісний і якісний склад речовин за хімічними формулами. Ціннісний компонент: висловлює судження про багатоманітність речовин; робить висновки на основі спостережень ( за допомогою вчителя). |
Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин. |
14 |
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Знаннєвий компонент: знає основні властивості металів й неметалів; Діяльнісний компонент: розрізняє металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали. Ціннісний компонент: висловлює судження про відмінність металів від неметалів; робить висновки на основі спостережень ( за допомогою вчителя). |
Демонстрація 4. Зразки металів і неметалів. |
15 |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
Діяльнісний компонент: складає формули бінарних сполук за валентністю елементів |
|
16 |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
Діяльнісний компонент: визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук |
|
17 |
Вправи на складання формул бінарних сполук і визначення валентності за формулами бінарних сполук |
Діяльнісний компонент: складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук |
|
18 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
Діяльнісний компонент: обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою |
Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
19 |
Масова частка елемента в складній речовині (Реалізація наскрізних змістових ліній: підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: Обчислює масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3.Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
20 |
Розв`язування розрахункових задач 1.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. 2.Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3.Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: використовує алгоритмічні, пропонує евристичні методи для розвязування задач; висловлює власну думку щодо способу розвязання задачі; пояснює спосіб розвязання задачі; веде діалог задля досягнення мети під час виконання завдань. Ціннісний компонент: виявляє ініціативність до роботи; відповідально відноситься до виконання рішення; вірить у себе, у власні можливості. |
Розв`язування розрахункових задач 1.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. 2.Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3.Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
21 |
Контрольна робота |
|
|
22 |
Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Знаннєвий компонент: наводить приклади хімічних явищ у природі і побуті. Діяльнісний компонент: розрізняє фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин; спостерігає хімічні й фізичні явища; описує явища, які супроводжують хімічні реакції; Ціннісний компонент: робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). |
Домашній експеримент: 1.Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
23 |
Хімічні властивості речовин. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Знаннєвий компонент: знайомиться з хімічними явищами. Діяльнісний компонент: спостерігає хімічні явища; описує явища, які супроводжують хімічні реакції; дотримується правил поведінки в кабінеті хімії та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент: робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). |
Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
24 |
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Діяльнісний компонент: описує явища, які супроводжують хімічні реакції; дотримується правил поведінки в кабінеті хімії та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей. Ціннісний компонент: робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя); усвідомлює необхідність збереження власного здоров`я і довкілля при використанні хімічних речовин; виробляє власне ставлення до природи як найвищої цінності. |
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
25 |
Захист навчальних проектів: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека). |
Діяльнісний компонент: добирає хімічну інформацію в групі, співпрацює з іншими; Виявляє ініціативність, веде діалог задля розвязання поставленого завдання; бере участь в обговоренні питань, висловлюючи свою думку; складає в групі письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його, використовуючи наукову українську мову. Ціннісний компонент: критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується етичних принципів поводження з інформацією; популяризує хімічні знання; вірить у себе, у власні можливості. |
|
26 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: пояснює суть закону збереження маси речовини. Ціннісний компонент: висловлює судження про значення закону збереження маси речовини; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). |
Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
27 |
Хімічні рівняння. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: висловлює судження про те , що в природі ніщо не зникає безслідно і не утворюється з нічого; пояснює суть рівнянь хімічних реакцій згідно закону збереження маси речовини Ціннісний компонент: робить висновки на основі спостережень про важливість закону збереження маси речовини (за допомогою вчителя). |
|
Тема 2.Кисень (11 годин). |
|||
28 |
Повітря. Його склад. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток). |
Знаннєвий компонент: називає якісний та кількісний склад повітря; Діяльнісний компонент: робить висновки на основі спостережень про важливість чистоти повітря (за допомогою вчителя). |
|
29 |
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток). |
Знаннєвий компонент: називає склад молекул кисню, фізичні властивості кисню; Діяльнісний компонент: описує поширення Оксигену в природі; історію відкриття кисню, його фізичні властивості. |
|
30 -31 |
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток). |
Знаннєвий компонент: називає речовини, з яких добувають кисень; пояснює суть реакцій розкладу; має уявлення про каталізатори і їх роль в природі і в промисловості. Діяльнісний компонент: розрізняє реакцї розкладу; складає рівняння реакцій добування кисню. |
Демонстрації: 6.Добування кисню з гідроген пероксиду. 7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8.Доведення наявності кисню. |
32 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає речовини, які утворюються при взаємодії кисню з простими речовинами; пояснює суть реакції сполучення. Діяльніснийкомпонент: характеризує хімічні властивості кисню; розрізняє реакції сполучення; складає рівняння реакцій взаємодії кисню з простими речовинами. |
Демонстрація: 9.Спалювання простих і складних речовин. |
33 |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає склад оксидів; наводить приклади оксидів; пояснює суть процесів повільного окиснення і дихання; знає умови виникнення та припинення горіння. Діяльнісний компонент: розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення; аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення; дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем. |
|
34 |
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток. Громадянська відповідальність). |
Знаннєвий компонент: наводить приклади оксидів; пояснює суть процесів окиснення. Діяльнісний компонент: характеризує хімічні властивості кисню; складає рівняння реакцій кисню з метаном, гідроген сульфідом.
|
Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин. |
35 |
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: пояснює суть реакції розкладу, роль каталізатора у хімічній реакції. Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій добування кисню з гідроген пероксиду; використовує лабораторний посуд для добування і збирання кисню; визначає наявність кисню дослідним шляхом; дотримується інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в кабінеті хімії. |
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
36 |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: називає склад молекул кисню і озону. Діяльнісний компонент: пояснює суть колообігу Оксигену. Ціннісний компонент: обгрунтовує застосування кисню; оцінює значення озону в атмосфері, вплив діяльності людини на стан атмосфери. |
|
37 |
Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: називає якісний та кількісний склад повітря. Діяльнісний компонент: пояснює застосування та біологічну роль кисню. Ціннісний компонент: обгрунтовує застосування кисню; оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів, атмосфері, вплив діяльності людини на стан повітря; усвідомлює відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів. |
|
38 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Кисень». (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: добирає хімічну інформацію в групі, співпрацює з іншими; виявляє ініціативу, веде діалог задля розв`язання поставленого завдання; бере участь в обговоренні питань, висловлюючи свою думку; складає в групі письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його, використовуючи наукову українську мову. Ціннісний компонент: критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується етичних принципів поводження з інформацією; популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості. |
Захист навчальних проектів: 7.Проблема забруднення повітря та способи розв`язування її. 8.Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
Тема 3. Вода (13 год.) |
|||
39 |
Вода, склад і молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: називає склад молекули води; наводить приклади водних розчинів. Діяльнісний компонент: описує поширення води у природі, фізичні властивості води;
|
|
40 |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: наводить приклади водних розчинів. Діяльнісний компонент: розрізняє розчинник і розчинену речовину;
|
|
41 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: знайомиться із способами визначення кількісного складу розчину; Діяльнісний компонент: обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання; Ціннісний компонент: використовує отримані знання в повсякденному житті. |
|
42 |
Виготовлення розчину (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: знайомиться із способами визначення кількісного складу розчину; Діяльнісний компонент: обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання; Ціннісний компонент: використовує отримані знання в повсякденному житті. |
Демонстрація 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
43 |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання; Ціннісний компонент: використовує отримані знання в повсякденному житті. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині
|
44 |
Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: самостійно обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання; Ціннісний компонент: виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини. |
Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.
|
45-46 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Знаннєвий компонент: наводить приклади формул кислот і основ; має уявлення про індикатори. Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги.
|
Демонстрації: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія фосфору(V) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами |
47 |
Розв’язування розрахункових задач |
Коригування знань, розвиток компетентностей. |
|
48 |
Контрольна робота |
|
|
49 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Громадянська відповідальність. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: наводить приклади водних розчинів; Діяльнісний компонент: описує поширеність води у природі; використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля; володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах. Ціннісний компонент: обгрунтовує значення розчинів у природі та житті людини; оцінює роль води в життєдіяльності організмів; висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону їх від забруднень; відповідально ставиться до збереження водних ресурсів; використовує отримані знання в повсякденному житті. |
Домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтра |
50 |
Узагальнення та систематизація знань з теми “Вода”. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: добирає хімічну інформацію в групі, співпрацює з іншими; виявляє ініціативу, веде діалог задля досягнення спільної мети; бере участь в обговоренні питань, чітко і зрозуміло висловлює свою думку; складає усне і письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його. Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову; критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується етичних принципів поводження з інформацією; популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості. |
Захист проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблем у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект “ Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет” |
51 |
Екскурсія. Орієнтовні об`єкти екскурсій: хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів, пожежна частина, водоочисна станція, аптека, краєзнавчий музей. |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар