Календарно-тематичне планування уроків хімії
2021 – 2022 навчальний рік 8 клас
№ / Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності УЧЕНЬ/УЧЕНИЦЯ: |
Практична частина |
ПОВТОРЕННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ (8 ГОД) |
|||
1 |
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: називає хімічні елементи (не менше 20) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі; наводить приклади формул і назв простих (метали і неметали) і складних (оксидів, кислот, основ) речовин; рівнянь реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду і води; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор (V) оксидом, карбон (ІV) оксидом; реакцій розкладу і сполучення Ціннісний компонент: критично ставиться до власних знань і умінь з хімії |
|
2 |
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. |
Знаннєвий компонент: наводить приклади простих і складних речовин. Діяльнісний компонент: розрізняє прості і складні речовини; володіє знаннями про властивості кисню і води; складає рівняння реакцій взаємодії кисню і води з іншим речовинами. |
|
3 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Діяльнісний компонент: обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині. Ціннісний компонент: критично ставиться до власних знань і умінь з хімії |
|
4 |
Масова частка елемента в складній речовині. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: обчислює масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язку. |
|
5 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об`єму води в розчині. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: наводить приклади водних розчинів. Діяльнісний компонент: розрізняє розчинник і розчинену речовину; обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. |
|
6 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій взаємодії води з оксидами; розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги. |
|
7 |
Розв`язування розрахункових задач. |
Діяльнісний компонент: розв`язує розрахункові задачі вивчених типів. |
|
8 |
Коригуюча контрольна робота. |
|
|
Тема 1. БУДОВА АТОМА. ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ (12 год) |
|||
9 |
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток. Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів. Ціннісний компонент: усвідомлює значення прийому класифікації в науці. |
Демонстрація 1.Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми) |
10 |
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: характеризує будову атома. Діяльнісний компонент: розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони, проводить розрахунки відповідно до положення хімічного елемента в періодичній системі хімічних елементів. |
Демонстрація 2. Модель атомів (віртуальні 3D) |
11 |
Сучасне формулювання періодичного закону. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: формулює періодичний закон. Діяльнісний компонент: обгрунтовує фізичну суть періодичного закону; Ціннісний компонент: оцінює значення періодичного закону як одного із фундаментальних законів природи. |
Демонстрація 1.Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми) |
12 |
Періодична система хімічних елементів, її структура. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: має уявлення про довгу і коротку структуру періодичної системи. Діяльнісний компонент: розрізняє малі і великі періоди, головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи, металічні та неметалічні елементи; |
Демонстрація1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми) |
13 |
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-20. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: знає закономірність розподілу електронів на електронних оболонках атомів. Діяльнісний компонент: записує електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів. |
Демонстрація 1.Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми) |
14 |
Стан електронів у атомів. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні: їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів 1-20. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: Діяльнісний компонент: характеризує розподіл електронів за енергетичними рівнями та підрівнями в атомах перших 20 хімічних елементів. |
Демонстрація 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D) |
15-16 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів 1-20. Поняття про радіус атома. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: записує електронні та графічні формули атомів 20 хімічних елементів; пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1 – 20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів. Діяльнісний компонент: характеризує розподіл електронів за енергетичними рівнями та підрівнями в атомах перших 20 хімічних елементів. |
|
17 |
Характеристика хімічних елементів 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.). |
Знаннєвий компонент: пояснює залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів Діяльнісний компонент: аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента; характеризує елементи №1 -20 за їх місцем у періодичній системі. |
|
18 |
Значення періодичного закону. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: формулює періодичний закон. Діяльнісний компонент: відповідно до набутих знань орієнтується в періодичній системі хімічних елементів Ціннісний компонент: усвідомлює значення періодичного закону для розвитку науки. |
|
19 |
Захист навчальних проектів: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: використовує сучасні пристрої для добору хімічної інформації, її оброблення і збереження; співпрацює з іншими; виявляє ініціативу, генерує ідеї, бере відповідальність за прийняття рішень, веде діалог задля досягнення спільної м ети; бере участь в обговоренні питань, чітко, зрозуміло й образно висловлює свою думку; складає усне й письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його. Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову; критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується авторського права, етичних принципів поводження з інформацією; створює інформаційні продукти хімічного змісту, популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості. |
|
20 |
Узагальнення та систематизація знань з теми “Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів” |
Діяльнісний компонент: володіє знаннями про будову атома, періодичну систему. |
|
Тема 2. ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК І БУДОВА РЕЧОВИНИ (9 год) |
|||
21 |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека.) |
Знаннєвий компонент: розуміє утворення хімічного зв`язку, електронегативність хімічних елементів на основі їх положення в періодичній системі, ряді електронегативності. Діяльнісний компонент: прогнозує електронегативність хімічних елементів відповідно до їх положення в періодичній системі хімічних елементів. Ціннісний компонент: усвідомлює значення електронегативності елементів для утворення різних сполук. |
|
22 |
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок. Електронні формули молекул(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Знаннєвий компонент: наводить приклади сполук з ковалентним полярним і неполярним хімічним зв`язком; Пояснює утворення ковалентного полярного і неполярного зв`язку. Діяльнісний компонент: складає електронні формули молекул, утворених за допомогою ковалентного зв`язку; характеризує особливості ковалентного зв`язку; визначає тип ковалентного зв`язку в типових випадках. |
|
23 |
Йони. Йонний зв'язок, його утворення. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади сполук з йонним зв`язком; пояснює утворення йонного зв`язку; Діяльнісний компонент: характеризує особливості йонного зв`язку Ціннісний компонент: обгрунтовує властивості сполук відповідно до типу хімічного зв`язку. |
|
24 |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: називає типи кристалічних граток; наводить приклади сполук з атомними, молекулярними та йонними кристалічними гратками. Діяльнісний компонент: характеризує особливості кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв`язку. Ціннісний компонент: робить висновки про тип кристалічних граток речовин на основі виду хімічного зв`язку в них. |
Демонстрація: 4. Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови |
25 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. |
Діяльнісний компонент: прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв`язку і типу кристалічних граток. Ціннісний компонент: робить висновки про тип кристалічних граток речовин на основі виду хімічного зв`язку в них. |
Лабораторний дослід1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови |
26 |
Практична робота1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
Ціннісний компонент: обгрунтовує фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних граток на основі власних досліджень; формулює відповідні висновки; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням. |
Практична робота1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
27 |
Захист навчальних проектів: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Діяльнісний компонент: використовує сучасні пристрої для добору хімічної інформації, її оброблення і збереження; співпрацює з іншими; виявляє ініціативу, генерує ідеї, бере відповідальність за прийняття рішень, веде діалог задля досягнення спільної мети; бере участь в обговоренні питань, чітко, зрозуміло й образно висловлює свою думку; складає усне й письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його. Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову; критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується авторського права, етичних принципів поводження з інформацією; створює інформаційні продукти хімічного змісту, популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості. |
|
28 |
Узагальнення та систематизація знань з теми “Хімічний зв'язок і будова речовини” |
Діяльнісний компонент: володіє знаннями про типи хімічних зв`язків; визначає хімічний зв'язок у різних речовинах. |
|
29 |
Контрольна робота 1 |
|
|
Тема 3. КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ. РОЗРАХУНКИ ЗА ХІМІЧНИМИ ФОРМУЛАМИ (9 год) |
|||
30 |
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Знаннєвий компонент: називає одиницю вимірювання кількості речовини, сталу Авогадро; пояснює суть фізичної величини кількості речовини. Діяльнісний компонент: обчислює кількість речовини: число частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. |
Демонстрація 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
31 |
Молярна маса. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: установлює взаємозв`язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, кількістю речовини); обчислює молярну масу; масу і кількість речовини; число частинок (атомів, молекул, йонів)у речовині певної маси, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. |
|
32 |
Розрахункові задачі. 5. Обчислення молярної маси речовини. 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: обчислює молярну масу, масу даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою, обчислюючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
Розрахункові задачі. 5. Обчислення молярної маси речовини. 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
|
33 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: називає молярний об`єм газів за нормальних умов. Діяльнісний компонент: установлює взаємозв`язок між фізичними величинами ( об`ємом, молярним об`ємом, кількістю речовини); обчислює число частинок (атомів, молекул, йонів) у газуватій речовині певного об`єму за н.у. умов, об`єм газу певної маси або кількості речовини газу за н.у., обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. Ціннісний компонент: |
|
34 |
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
Діяльнісний компонент: обчислює об`єм і кількість речовини відомого газу за нормальних умов.
|
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
35 |
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі |
Діяльнісний компонент: обчислює число частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі |
36 |
Відносна густина газів. Розрахункові задачі. 9. Обчислення з використанням відносної густини газів. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність). |
Діяльнісний компонент: обчислює відносну густину газу за іншим газом, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. Ціннісний компонент: робить висновки щодо значущості математичних знань для розв`язування хімічних задач. |
Розрахункові задачі 9. Обчислення з використанням відносної густини газів |
37 |
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами |
Діяльнісний компонент: розв`язує розрахункові задачі, використовуючи хімічні формули.
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами |
38 |
Узагальнення та систематизація знань з теми “Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами” |
Діяльнісний компонент: коригування знань, розвиток компетентностей. |
|
Тема 4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК (30 год) |
|||
39 |
Класифікація неорганічних сполук. Оксиди, їх склад і номенклатура. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Знаннєвий компонент: називає оксиди, основи, кислоти, солі за сучасною новою українською номенклатурою; наводить приклади основних, кислотних і амфотерних оксидів. Діяльнісний компонент: розрізняє несолетворні й солетворні кислотні, основні, амфотерні оксиди, класифікує неорганічні сполуки за класами; складає хімічні формули оксидів. |
Демонстрації: 7. Зразки оксидів. 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей |
40 |
Кислоти, їхні склад і номенклатура (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: називає кислоти за сучасною українською науковою номенклатурою; наводить приклади оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триоосновних кислот. Діяльнісний компонент: розрізняє кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні); складає хімічні формули кислот. |
Демонстрація 9. Зразки кислот |
41 |
Основи, їх склад і номенклатура (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Знаннєвий компонент: називає основи за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади розчинних і нерозчинних основ. Діяльнісний компонент: розрізняє розчинні і нерозчинні основи; складає хімічні формули основ. |
Демонстрації: 11. Зразки основ. 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей |
42 |
Солі (середні), їх склад і номенклатура. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: називає середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади середніх солей; Діяльнісний компонент: розрізняє середні солі; складає хімічні формули середніх солей. |
Демонстрації: 16. Зразки солей. 15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей. |
43-44 |
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій обміну і заміщення; складає рівняння реакцій, які характеризують властивості основних, кислотних і амфотерних оксидів; порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні, амфотерні оксиди; характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів. |
Демонстрація 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою |
45-46 |
Розрахункові задачі 6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакцій |
Діяльнісний компонент: обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об`єм газу (н.у.) за відомою масою, кількістю речовини, об`єму одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання. |
Розрахункові задачі 6. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакцій |
47-48 |
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості кислот; характеризує хімічні властивості кислот; використовує таблицю розчинності кислот, основ, солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот; прогнозує перебіг хімічних реакцій кислот з металами, використовуючи ряд активності металів; дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами. |
Демонстрації: 10. Хімічні властивості кислот. 19. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(V) оксиду в телій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом. Лабораторний дослід 3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами |
49-50 |
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості лугів і нерозчинних основ; порівнює за хімічними властивостями луги і нерозчинні основи; характеризує фізичні і хімічні властивості основ; використовує таблицю розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення лугів.
|
Демонстрації: 12. Хімічні властивості лугів. 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. 18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в утворений розчин. Лабораторний дослід 2. Взаємодія лугів з кислотами в розчині |
51 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.) |
Знаннєвий компонент: називає амфотерні гідросиди за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади амфотерних гідросидів; Діяльнісний компонент: складає формули амфотерних гідроксидів; рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості амфотерних гідроксидів; характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості амфотерних гідроксидів; використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, о снов, солей для складання рівнянь хімічних реакцій. |
Демонстрація 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду |
52 -53 |
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями |
Знаннєвий компонент: володіє алгоритмом розв`язку задач за хімічними рівняннями. Діяльнісний компонент: розв`язує задачі за хімічними рівняннями. |
|
54 |
Узагальнення та систематизація знань про оксиди, основи та кислоти |
Діяльнісний компонент: володіє знаннями про основні властивості оксидів, основ та кислот; складає рівняння реакцій хімічних перетворень. |
|
55 -56 |
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Знаннєвий компонент: називає середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади середніх солей. Діяльнісний компонент: розрізняє середні солі; складає хімічні формули середніх солей; характеризує фізичні та хімічні властивості солей; використовує таблицю розчинності кислот, основ, солей; прогнозує перебіг хімічних реакцій солей з металами, використовуючи ряд активності металів. Ціннісний компонент: висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань. |
Демонстрації: 17. Хімічні властивості солей. Лабораторний дослід 4. Взаємодія металів із солями у водному розчині. 5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. 6. Реакція обміну між солями в розчині |
57 |
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук |
Діяльнісний компонент: планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки; прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності металів; дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами. Ціннісний компонент: висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань. |
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук |
58-59 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Діяльнісний компонент: установлює генетичні зв`язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук; використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неоганічних сполук, таблицю розчинності кислот, основ, солей для складання рівнянь хімічних реакцій; дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами. Ціннісний компонент: висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань. |
|
60 |
Розв’язування експериментальних задач |
Знаннєвий компонент: знайомиться із суттю експериментальних задач, вчиться їх розв`язувати. Ціннісний компонент: висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань. |
Лабораторні досліди: 7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну. Домашній експеримент 1.Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину |
61 |
Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач |
Діяльнісний компонент: розв`язує експериментальні задачі, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання; дотримується правил поведінки учнів у кабінеті хімії та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії. |
Практична робота 3 Розв’язування експериментальних задач
|
62-63 |
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями. |
Знаннєвий компонент: володіє алгоритмом розв`язування розрахукових задач даного типу. Діяльнісний компонент: розв`язує розрахункові задачі за хімічними рівняннями. |
|
64 |
Контрольна робота 2. |
Контроль навчальних досягнень. |
|
65 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.) |
Діяльнісний компонент: описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі. Ціннісний компонент: обгрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин; оцінює значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; висловлює судження про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров`я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону його від забруднень. |
|
66 |
Захист навчальних проектів: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини |
Діяльнісний компонент: використовує сучасні пристрої для добору хімічної інформації, її оброблення і збереження; співпрацює з іншими; виявляє ініціативу, генерує ідеї, бере відповідальність за прийняття рішень, веде діалог задля досягнення спільної мети; бере участь в обговоренні питань, чітко, зрозуміло й образно висловлює свою думку; складає усне й письмове повідомлення за темою проекту, виголошує його. Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову; критично ставиться до повідомлень хімічного характеру в медійному просторі; дотримується авторського права, етичних принципів поводження з інформацією; створює інформаційні продукти хімічного змісту, популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості. |
Захист навчальних проектів: 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини |
67 |
Узагальнення та систематизація знань з теми “Основні класи неорганічних сполук”. Підсумкове заняття. |
Коригування знань, розвиток компетентностей. |
|
68 |
Екскурсія (Краєзнавчий і мінералогічний музеї) |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар