середу, 28 жовтня 2020 р.

Квест як інноваційна педагогічна ігрова технологія

 Квест як інноваційна педагогічна ігрова технологія

Назва «квест» походить від англійського слова « quest», що означає «пошук». Це інноваційна педагогічна ігрова технологія, що передбачає виконання учнями навчальних, пошуково-пізнавальних проблемних завдань відповідно до задуму вчителя (сюжету), під час якого вони добирають й упорядковують інформацію, виконують самостійну дослідницьку роботу, що сприяє систематизації й узагальненню вивченого матеріалу, його збагаченню та поданню у вигляді цілісної системи.

Квест – це інтелектуально-динамічна гра, що полягає у проходженні вказаного маршруту за умови виконання спеціальних завдань. Під час гри команди розв`язують логічні завдання, шукають оригінальні рішення й підказки. Виконавши одне завдання, команда переходить до виконання наступного. Перемагає команда, яка виконала всі завдання швидше за інших. Місцем проведення може бути приміщення або відкритий простір.

Проходження квесту можна подати у вигляді такої схеми: тема → мета → завдання → об`єднання учнів у групи → отримання завдання та вибір назви групи → виконання завдань → обговорення отриманих результатів.

Квести можна класифікувати так:

·                       за місцем проведення: у приміщенні або на відкритому просторі;

·                       за типом завдань: інтелектуальні, ігрові, пошукові.

Квест виконують або в команді або індивідуально. Їх створюють на основі історичного, героїчного, пригодницького минулого, на базі комп`ютерної гри, текстів підручників.

Можна проводити також квест-уроки в класі. Це специфічна форма проведення уроку, що стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати, вчить всебічно аналізувати та оцінювати ситуацію з погляду значущості, важливості та необхідності. За допомогою завдань дає змогу пов`язувати матеріал кількох природничих предметів, залучаючи логіку й критичне мислення. Особливо важливим є те, що уможливлюється відчуття учнів бути безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої учителем.

У технології квест-уроку реалізуються програмові вимоги до формування ключових компетентностей. Це вміння логічно і критично висловлюватися, комунікувати: розуміти предметні термінологію, набувати досвіду роботи в групах, самовизначення і самостійність у прийнятті рішень, розкриття екологічних проблем та пошук шляхів їх розв`язання, формування фінансової грамотності та підприємливості.

На квест-уроці формується партнерська та командна взаємодія школярів, готовність підтримати один одного, працювати на спільний результат. На таких уроках розвиваються логічне і креативне мислення, творча інтуїція, вміння швидко орієнтуватися в ситуації та шукати вихід з неї. Учні здійснюють пошук аналогій та асоціацій між явищами і подіями, актуалізують інформацію.

За допомогою квесту учитель може виявити здібності учнів, розвивати лідерство, спільно переживати емоції під час його проведення. Квест-технології сприяють розвитку логічного та критичного мислення, спостережливості, пам`яті, культури спілкування, вчать висловлювати та відстоювати свою думку, а головне – здобути навички самостійності для використання у життєвих ситуаціях.

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар