середу, 7 жовтня 2020 р.

Квест "Очима хімії". Бончик Н.П., Шумська ЗОШ І-ІІІ ст. №1

 

 

Міні - квест  «Очима хімії»

(9 клас)

Мета:  підвищення мотивації  до вивчення предмета, закріплення і систематизація окремих  понять  з хімії;  розвивати вміння пошуку, аналізу , узагальнення інформації; формувати навички  роботи в команді.

Хід гри

Організаційний момент .

Супровід проходження  учнями квесту - повідомлення правил гри,  поділ на команди, ознайомлення з критеріями оцінювання   проміжних етапів   і загальних результатів квесту .

 І яка з команд сильніша-

Це покажуть нам змагання.

Хто з вас справиться спритніше-

Ті й отримають вітання!

І . Розминка ( конверт завдань № 1)

  Ключові слова -  на літеру К( 5 балів)

1. Речовини,які прискорюють хімічні  реакції  - 

2. Позитивно заряджені йони - 

3. Цей елемент  зумовлює блакитне забарвлення крові деяких рідкісних молюсків   - …

4. Кристалічні речовини, які в своєму складі містять   певне число молекул кристалізаційної води ---…

5. Електроліти,  при дисоціації яких  утворюються катіони Гідрогену та аніони кислотного залишку -…

ІІ.  Загадки ( конверт  завдань № 2) (5 балів)

1)  В живих клітинах і глибинах,

Життя дає гемоглобіну,

І особливу гордість має -

Із нього сталь видобувають.

                                                                       ( Ферум)

2) Із вулканів я з’являюсь,

У воді не розчиняюсь,

 У кислотному ряду

 Командиром я іду.

Очищаю нафту, масло ,

 Гербіцид в полях прекрасний.

Хвору шкіру очищаю,

 Навіть в пеклі я буваю.

                                                                        ( Сірка)

3) Я- отруйний газ зелений,

Дивні звички є у мене:

Всім задуху дарувати

І мікробів убивати.

Різнокольоровий килим

 Після мене стане білим.

Родичів відомих маю-

Сіль, що миттю вибухає,

 5 кислот,вапно.

Доволі… Я живу в кухонній солі,

Чую відповідей хор,

 Що моє імення…

                                                                         ( Хлор)

 

4) Я срібляста, я рухлива,

Та, по правді, нещаслива.

З киснем стрінус ь- червонію,

 Дуже я ніяковію.

Незлюбили мене люди,

Зло в мені вбачають всюди.

Розіллюсь - зберуть ущерть,

 Бо мої пари - то смерть.

Їм не стану докоряти,спробую допомагати.

Й добру маю я натуру - міряю температуру.

                                                                                ( Ртуть)

      5) Срібно-білий активний метал,

І повітря боїться він дуже.

Є у грунті, у наших кістках,

І у водах підземних потужних..

Є він в наших зубах білосніжних,

А тому він метал дивовижний.

                                                                               ( Кальцій)

ІІІ. Анаграми « Хімічні рекорди» ( конверт №3) (7балів)

(Літери-підказки до правильних відповідей    потрібно  розставити у  правильному порядку)

1.НГИЕСКО- найпоширеніший елемент земної кори.

2.НГЕГДРІО – найпоширеніший елемент Всесвіту.

3.ДОЕВЬН – найлегший газ.

4. ОВАД – найпоширеніша речовина на Землі.

5.ТІЛЙІ – найлегший метал.

6. ОМБР – єдиний рідкий  неметал

7. УТРЬТ – єдиний рідкий метал

IV. Практикум ( конверт № 4 - 7 балів)

 Елемент А  має  електронну формулу зовнішнього шару …3s1, а елемент Б належить до VII групи головної підгрупи. Речовини, утворені елементом А, забарвлюють полум’я у жовтий колір, а проста речовина , утворена елементом Б, є отруйним газом жовто-зеленого кольору.

 Сполука В, яка утворюється при взаємодії  простих речовин елементів А  і Б,  добре відома в якості харчової добавки і консерванту.

v Складіть рівняння відповідної реакції  та вкажіть суму коефіцієнтів у ньому.

v Обчисліть відносну молекулярну масу  утвореної речовини В.

v Яку масу  5 % розчину   можна  приготувати із  6г речовини В ?

V. Експериментуємо ( конверт № 5- 5 балів)

 У двох пробірках  є прозорі розчини : NaNO3  і  NaCl . Як за допомогою одного реактиву  визначити,    у якій із пробірок  розчин  NaCl? Доведіть  це, підтвердивши експеримент записом відповідних молекулярно - йонних  рівнянь  реакцій.

 

  Підсумки. Оголошення результатів.

Немає коментарів:

Дописати коментар