неділя, 31 травня 2020 р.

З лосвіду роботи Скоропад Г.П.


Можливості дистанційного навчання
і їх використання в навчанні учнів.
Ситуація з дистанційною освітою виявилася стресовою, без сумніву, для всіх учасників освітнього процесу. Але  проблеми, які проявились за цей  період,  змогли  перетворилися згодом на можливості.  Потрібно було лише вчасно побачити больові точки «непорозумінь» і обрати свій шлях їх перетворення на точки  «ефективної взаємодії».
Спочатку, здавалось, єдиним  вирішенням проблеми став  класний вайбер - чат із учнями. Для швидкої організації, реагування та взаємодії між усіма учасниками   освітнього процесу були створені Вайбер-групи  для кожного класу окремо. Це сприяло  віртуальному  спілкуванню між мною  та учнями, через застосування аудіоповідомлень, посилань на корисну інформацію в мережі Інтернет, «Ютуб-каналі», розміщення інформації щодо організації уроку ( «органайзери уроку»). Проте вчасно зрозумівши, що така форма не завжди ефективна, та і зрештою не є єдиною альтернативою дистанційної освіти, почала освоювати нові технології,  адже , ми, вчителі зобов’язані , за будь-яких умов та обставин,  забезпечити своїм учням  освоєння програмового матеріалу доступно, ефективно, та головне – якісно.
Враховуючи право педагогічного працівника на академічну свободу, включаючи свободу викладання  в умовах дистанційного навчання,  навчальне середовище учнів 7-10 класів з хімії  було організовано  мною за допомогою  таких сучасних інноваційних  платформ :
·        Google Classroom, яка допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.
·        ZOOM - програма для організації онлайн-конференцій, трансляцій, відео-уроків, а також дзвінків та  переписки між користувачами. Використовуючи дану програму у мене була можливість безпосереднього спілкування  з учнями, що значно покращило  взаємозв’язок «вчитель – учневі, учень-вчителю». Проведення уроків у такому форматі дозволило транслювати  он-лайн   відео-файли, мультимедійні презентації. а також використовувати файли  інших форматів, виконувати учням певні дії (інтерактивні вправи) , прикріпляти в чаті файли , реагувати на пояснення, ставити запитання,  та навіть дискутувати в онлайн-режимі.
·        «Віртуальна лабораторія» стала невід’ємною частиною уроків з  передбаченими демонстраційними, лабораторними дослідами та при виконанні практичних робіт. Посилилась і роль домашнього  та ужиткового хімічного експерименту. Фото та відео звітами експериментальних досліджень,  проектної діяльності, діти охоче діляться  під час он-лайн уроків  так і на сторінках соціальних мереж.
·        Освітня платформа «На урок», а саме розділ «Тести» є корисними  для перевірки  рівня засвоєння знань в у мовах дистанційного навчання та миттєвого  отримання результатів.  Також створюю тести самостійно. Значно полегшує перевірку надісланих на електронну пошту робіт  (практичних, лабораторних, контрольних) заздалегідь підготовлені мною  бланки для відповідей.
          Аналіз ефективності дистанційного навчання вивчаю  за матеріалами збору та опрацювання   результатів усних опитувань та анкетувань учнів, а  також і  їх батьків, без налагодження контакту   з якими дистанційна освіта була б неможлива. Висновок: «Діти мають потребу в спілкуванні з учителями».
Особливо ця потреба стає відчутною під час суспільних стресів та вимушеного сидіння в чотирьох стінах. Дітям важливо бачити свого вчителя, говорити з ним, слухати його. Погоджуюсь з думкою, що саме зараз, попри неймовірну кількість сервісів і онлайн-ресурсів для навчання, з новою силою може ствердитись суспільне розуміння того, що вчителі – важливі.
З досвіду роботи вчителя хімії
 Стрілковецького НВК «ЗНЗ І –ІІІ ступенів – ДНЗ
Скоропад Г.П.

Немає коментарів:

Дописати коментар