четвер, 23 квітня 2020 р.

З досвіду роботи - Cадовська Т.Я.



Садовська Тетяна Ярославівна – вчитель – методист Чортківської  ЗОШ  І-ІІІ ст. №5.
Як організувати дистанційне навчання на найпростіших онлайн-сервісах.
Дистанційне навчання — сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає (викладачів, визначних постатей у певних галузях науки, політиків), до тих, хто навчається 
Для більшості вчителів перехід на дистанційне навчання – це, звісно, стрес. А засвоювати нове у такому стані… Коли стало зрозуміло, що це надовго, почалась ще більша істерика: треба швидше-швидше, якісніше, «віртуальніше».  У той же час, коли треба опановувати нові підходи , навчання ніхто не відміняв,тож діти надсилають свої роботи, і їх (роботи, а їх дуже багато) треба перевіряти. А ще треба щоденно переглядати якусь відео інструкцію, щоденно проходити онлайн-курси, отримувати сертифікати, надсилати їх у групу «Вчителі» у Вайбері, і цей Вайбер працює без упину. Вайбер став найпоширенішим месенджером під час дистанційного навчання. Для організації дистанційного навчання я скористалася Вайбером. У період карантину даний месенджер розширив можливості, тобто дозволив створювати групу до 30 чоловік. Відповідно я створила групи – класи ( 7 –А, 7 – Б….), проводжу уроки згідно шкільного розкладу, правда, з появою он-лайн уроків по телебаченню – перенесла їх з 13.00, щоб всі учні мали можливість  бути присутніми на них. Надсилаю учням конспект уроку, а потім у вигляді звукових повідомлень надсилаю роз’яснення цього матеріалу. Пишу на аркуші паперу (яка мені слугує так званою дошкою) задачу чи рівняння, і відповідно потім озвучую з детальним роз’ясненням. Далі даю коротеньке завдання для закріплення почутого.  Обов’язково вказую час виконання і повернення мені розв’язків не в групу, а індивідуально, щоб мінімізувати списування. Перевіряю , коментую і даю індивідуальне завдання, яке вже потім оцінюю. Також я у своїй роботі використовую і готові презентації, відеоуроки своїх колег. Дуже часто звертаюся до архівів Ютуб, де є записані різні експерименти. Посилання на ці матеріали також кидаю у вайбер-класи. Не опускаю і такий вид діяльності, як домашній експеримент. Учні його виконують у домашніх умовах, записуючи відео і пересилають мені. Після перегляду яких, я вказую на допущені помилки, якщо такі присутні. Перед виконанням експерименту наголошую на правилах техніки безпеки. Для чіткого контролю всіх видів діяльності я створила паперовий журнал для кожного класу.
Наприкінці ще раз зазначу – навчання онлайн має ряд переваг:
1. Навчання будь-де та будь-коли. Онлайн це зручно – все що потрібно, щоб розпочати – бажання та доступ до інтернету.
2. Доступність навчальних матеріалів. Учень отримує  усі необхідні матеріали, та має змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників зникає.
3. Зворотній зв'язок. Учень завжди має онлайн зв'язок з викладачем або репетитором, які контролюють виконання завдань та допомагають у їх розв'язанні.
4. Зручність для викладача. Вчителі або репетитори, що займаються педагогічною діяльністю дистанційно, можуть приділяти увагу більшій кількості студентів і працювати більш ефективно, витрачаючи менше часу та зусиль. 
5. На радість батькам. Завдяки гейміфікації, інтерактивним урокам та контролю зі сторони вчителя - дитина поринає в процес вивчення матеріалу дуже швидко та з величезним інтересом. 
Переваг онлайн-навчання можна привести багато: зростання інтересу учнів до нового цікавого методу навчання, економія ресурсів всіх учасників навчального процесу, автоматизація контролю виконання завдань тощо.
Науковий прогрес рухається із шаленою швидкістю, прогресивні країни світу поступово діджиталізуються, тому нам так потрібно оновлюватися та рухатися вперед.
Діти сьогодні зростають у цифровому світі і для них цілком природним є цифрове середовище, яке вони використовують для отримання та обміну інформацією.
Отже, для них не є проблемою навчатися онлайн дистанційно, навпаки – це нова цікава пригода для дитини!
Тож не вагайтесь – використовуйте дистанційне навчання для своєї дитини чи класу вже зараз. 

Немає коментарів:

Дописати коментар