понеділок, 27 квітня 2020 р.

Клапків О.М. Організація дистанційного навчання в умовах сільської школи


 Клапків Оксана Михайлівна, вчитель хімії Дарахівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Організація дистанційного навчання під час карантину в умовах сільської  школи
Необхідність тривалої організації навчання під час карантину спонукала усіх педагогів до пошуку альтернативних дистанційних способів як пояснення матеріалу, формування вмінь та навичок, так і контролю їх засвоєння. Проблемним є те, що школа, на відміну від вузу, де дистанційне навчання  вже практикується, виявилася не готовою до цього. Тому вчителі, учні та батьки зіткнулися з численними труднощами.
Особливістю шкільної дистанційної освіти, порівняно з традиційною, є те, що тут значно більше значення має готовність батьків сприяти такій роботі,  а також вмотивованість учнів до навчання без безпосереднього контролю вчителя.
Тому кілька перших тижнів здійснювалися пошуки способів, методів та ресурсів для організації дистанційного навчання. Поступово освоювалися нові інтернет - платформи, програми та технології і навчальний процес почав приносити перші результати.
Основою систематичної роботи педагогів нашої школи став сайт для дистанційної роботи, де систематизовано всі шкільні предмети по класах. Тут учні можуть знайти всі матеріали до кожного уроку.
Головним для мене стало створення власної бази ресурсів для навчання.

Насамперед, це власні матеріали на Google Диску, зокрема, презентації до кожного уроку з детальним поясненням, необхідними ілюстраціями, завданнями по ходу розгляду тем. Також завдання для закріплення матеріалу (задачі, тести, вправи різних варіантів), перевірочні письмові роботи для контролю засвоєння матеріалу. На ці матеріали робляться посилання на сайті для дистанційного навчання, з яким працюють учні. Це дозволяє у будь-який зручний час готуватися до уроків.

Також широко використовую готові відео, це відео уроків Міністерства освіти і науки України https://uroky.com.ua/, відео практичних та лабораторних робіт, демонстраційних експериментів. На них роблю посилання у відповідній темі. Зокрема, для учнів 10 класу рекомендую відеопояснення тем з органічної хімії в рамках проекту підготовки до ЗНО, яке на даний час є у вільному доступі https://www.youtube.com/playlist?list=PLYeu7IyFVZj9l4C79JxEts5DnnTc6WHqY.

Для перевірки та самоперевірки засвоєння учнями матеріалу використовую сайт https://naurok.com.ua/test, де є можливість як створювати свої онлайн-тести, так і скористатися вже готовими. Учні можуть без реєстрації безкоштовно пройти тест з будь-якої теми, отримати оцінку і поділитися нею з педагогом.

Для цікавішого засвоєння та закріплення матеріалу пропоную учнями виконувати завдання у програмі створення ігор, вікторин https://learningapps.org/.

Дуже сучасний науковий сайт для дистанційного навчання -https://ua.mozaweb.com/ . На ньому можна знайти 3D- моделі об’єктів, відео дослідів, інтерактивні зображення з різних предметів та галузей.

Зворотній зв'язок з учнями здійснюється за результатами виконання ними письмових завдань, тестів, самостійних робіт, які диференціюються по варіантах. Учні для їх відправлення використовують вайбер, фейсбук та інші сервіси зв’язку.

Основною проблемою в шкільній дистанційній освіті вважаю низьку самоорганізацію учнів,  бо якщо студенти вже звикли до самостійного оволодіння знаннями, то для учнів це велике випробування. Проблемним є і контроль навчальних досягнень, який здійснюється винятково за бажанням учня.

В цілому, вважаю, що при наявності сучасних технологій та ресурсів учні мають змогу в більшій чи меншій мірі оволодіти матеріалом, ключовим моментом є їхня мотивація та бажання цього.

Як підсумок, хочу зазначити, що елементи дистанційного навчання повинні бути присутні у навчальному процесі постійно, це полегшить вивчення матеріалу учнями, які були відсутні на уроці,  або тими, які не все зрозуміли з першого разу, а також сформує навички самостійної роботи в подальшому.

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар