понеділок, 27 квітня 2020 р.

Комар М.Я. Як ефективно працювати з учнями під час дистанційного навчання


 Комар Марія Ярославівна, вчитель хімії Зборівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів №2
Як ефективно працювати  на відстані  разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання
Карантин вніс зміни в освітній процес. Зараз  перед кожним вчителем України постало випробування, як ефективно працювати  на відстані  разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання. Одним із першочергових завдань, яке ставить перед собою вчитель, це навчити учня вчитися. Наші учні  вже навчились мислити по- іншому: не чекають готових рекомендацій  і відповідей, вміють оцінювати рівень  своїх навчальних компетентностей, уміють у новій ситуації знаходити позитивне та негативне. І зараз в нас така ситуація, коли ми маємо пристосуватися до того, щоб без попередньої підготовки налагодити навчальний процес.
 У нашій школі для  дистанційного навчання  ми використовуємо  портал" Нові знання". Це публічний  сайт для всіх учасників  освітнього процесу: учнів, батьків, вчителів та інших працівників  освіти. Основні можливості  порталу: ведення класних журналів, електронного обліку відвідуваності, учнівських щоденників, публікація новин, перегляд розкладу та інформація про школу, статистичні вибірки  з внесених даних, зручне спілкування та обмін інформацією між усіма учасниками  освітнього  процесу, що дозволяє покращити якість  навчання, налагодити ефективну співпрацю  між школою, учнями  та батьками, зробити процес навчання  прозорим, зрозумілим та комфортним для всіх залучених до нього сторін. Для входу на портал  згенеровані логіни і паролі, які роздані вчителям. Аналогічно  згенеровані логіни і паролі батькам та учням для кожного класу. Вчителі створили журнали та заповнюють по своїх предметах, виставляють оцінки та дають домашнє завдання, а батьки та учні можуть переглядати розклад та щоденники. Журнал заповнюється відповідно до розкладу уроків. Учень бачить, яка тема уроку, що йому потрібно опрацювати на наступний урок, а також домашнє завдання, яке пропонує  вчитель. Для проведення онлайн-уроків я використовую платформу Google Hangouts  Meet: для відеоконференцій. Завдяки цій платформі легко можна приєднатися до відеодзвінків і спілкуватися  особисто. Зустріч можна почати на мобільному  телефоні або ж з Google календаря із посиланням на відеозустріч. Це дає змогу бачити учня і спілкуватися особисто при поясненні матеріалу, усному опитуванні, а також з'ясуванні  незрозумілих моментів при вивченні певного матеріалу. Не завжди це вдається здіснити на 100%, оскільки  в учнів  часто виникають проблеми з доступом до інтернету, особливо коли йдеться про сільську місцевість. Тому пряму трансляцію важко створити для всіх учнів класу, хоча це дуже ефективний дистанційний спосіб навчання.
Знаючи про проблеми ведення дистанційного навчання, учні мають змогу скористатися форматом телеуроків, адже телевізор є майже у всіх. Поряд з тим у кожного вчителя є планування  уроків, яке не завжди співпадає із уроками, які зараз транслюють по телебаченні.  Тому використання  порталу " Нові знання " є досить дієвим  в умовах дистанційного навчання. Учень бачить і попередні теми уроків, які можливо прийдеться повторити перед контрольним зрізом знань .В домашньому  завданні крім параграфа, який  потрібно опрацювати, завжди додаю готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти  на You Tube,  "Всеосвіті ," "На урок ". До кожного уроку готую презентацію  по темі, лабораторні досліди підбираю так, щоб учневі було цікаво, бо вважаю, що легко вчитися, коли цікаво. Стараюся підбирати матеріал таким чином, аби завдання для перевірки знань учнів були різнорівневими, щоб частина завдань була легкою і доступною у виконанні, а частина вимагала творчого підходу, адже учні у нас із різними творчими здібностями і їх потрібно розвивати.
Для активізації навчальної  діяльності  використовую завдання типу: на основі прочитаного, переглянутого скласти характеристику, таблицю , схему  тощо. 
В умовах дистанційного навчання  важливо мати зворотній зв'язок  з учнями про стан виконання ними завдань. Учням легко спілкуватися через соц.мережу Viber, тому виконані завдання або незрозумілі  завдання ми обговорюємо саме через цю соціальну мережу. Доцільними є використання тестових завдань. Їх легко виконати і швидко перевірити для оцінювання знань учнів, оскільки оцінювання досягнень в умовах дистанційного навчання є обов'язковим . Для цього можна скористатися тестами, які є для кожного класу від " На урок" (Організація дистанційної роботи на уроках під час карантину ).На цій же платформі можна скласти власні тести для  контролю навчальних досягнень учнів, які вчитель вважає за потрібні.

Немає коментарів:

Дописати коментар